DOBRY KATALOG TO SZTUKA. DRUK. ONLINE

22.09.2020

HOME   |   WSZYSTKIE WPISY   |    DOBRY KATALOG TO SZTUKA

KATALOG TO NIEZWYKLE ISTOTNY MATERIAŁ MARKETINGOWY NIE TYLKO ZE WZGLĘDÓW WIZERUNKOWYCH, ALE I SPRZEDAŻOWYCH. W WIELU BRANŻACH TO WŁAŚNIE NA PODSTAWIE KATALOGU KONSUMENCI PODEJMUJĄ SWOJE DECYZJE ZAKUPOWE. DLATEGO KATALOG MUSI PRZYCIĄGAĆ UWAGĘ ODBIORCY. MUSI BYĆ SPÓJNY GRAFICZNIE, LOGICZNIE UPORZĄDKOWANY I UTRZYMANY W KLIMACIE MARKI. TO NIBY OCZYWISTE RZECZY, ALE CODZIENNA PRAKTYKA POKAZUJE, ŻE NAWET ZNANE MARKI MAJĄ Z TYM PROBLEMY. CO WIĘC WYRÓŻNIA DOBRZE ZAPROJEKTOWANY KATALOG PRODUKTOWY?

POMYSŁ

Tak. Trzeba mieć pomysł. Nie wystarczy umieścić w katalogu słowo wstępu od prezesa, a później zaprezentować produkty i dołączyć opisy. To zdecydowanie za mało, żeby się wyróżnić i za mało, żeby skutecznie zaprezentować markę oraz jej wartości. Przemyślany katalog może przybrać np. formę praktycznego poradnika, opowieści o marce (albo jej użytkownikach) lub atrakcyjnej graficznie prezentacji zalet i możliwości wykorzystania produktów w codziennym życiu. Pomysł na katalog to także umiejętny dobór treści, kolorów, fontów, zdjęć, wykorzystywanego języka i konsekwentnie stosowanych rozwiązań graficznych.

vox

JĘZYK

Projektując katalog, należy zawsze „myśleć odbiorcą” – co jest dla niego ważne, co może mu dać produkt, jak marka może zaspokajać jego potrzeby i w czym jest mu szczególnie bliska. A więc, jak w każdym działaniu marketingowym, trzeba używać języka korzyści. Konsumenta nie interesuje nowoczesna linia technologiczna do produkcji butów. Dla niego ważne jest to, czy buty, które chce kupić, są dobrze zaprojektowane, starannie wykonane, wygodne i trwałe. I trzeba mu o tym powiedzieć.

Ale jeśli np. marka chce pokazać swoją proekologiczność (bo wie, że jest to szczególnie ważne dla jej klientów), można w katalogu zaprezentować relację z eventu poświęconego sadzeniu drzew lub sprzątaniu lasu. To dużo skuteczniej zbuduje pozytywny wizerunek marki niż np. pokazywanie jeżdżących po fabryce wózków widłowych, nawet ekologicznie elektrycznych. Jeśli chcemy zaprezentować skalę przedsiębiorstwa, lepiej zrobić to w liczbach ujętych w formę atrakcyjnej infografiki. A i tak najważniejsza jest korzyść z użytkowania produktu i jak najpełniejsze dopasowanie się marki do świata, w jakim żyje konsument.

ESTETYKA

Liczy się pierwsze wrażenie? W tej kwestii nic się nie zmieniło. W dobrze zaprojektowanym katalogu wszystko musi być więc atrakcyjne wizualnie, przejrzyste, logicznie uporządkowane i tworzyć spójną całość. To są kwestie zasadnicze, ale należy o nich wspomnieć. Estetyka i czytelność przede wszystkim.

vox

DRUK

Nawet najciekawszy projekt katalogu nic nie da, jeśli nie będzie on odpowiednio starannie wydrukowany. Dlatego każda dobrze zorganizowana agencja reklamowa ma swój dział produkcji, który razem z kreacją jest w stanie zaproponować wiele ciekawych rozwiązań drukarskich i introligatorskich. Chodzi przede wszystkim o dobór papieru, przekładki, wykrojniki, szycie, łączenie materiałów, innowacyjne farby. Warto przynajmniej poznać te możliwości.

ONLINE

Katalog to materiał uniwersalny. Kojarzy się wyłącznie z drukiem, a to „stare” skojarzenia. Teraz materiał w sieci musi być dokładnie tak samo dobry jak ten drukowany. Tyle, że nie na papierze.
A magia internetu pozwala przenieść klienta z katalogu od razu do produktu w sklepie online.

Stworzenie dobrego katalogu to sztuka. Coś o tym wiemy. Jeśli chcesz porozmawiać o swoim nowym katalogu produktów, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zadzwoń lub napisz. Lubimy wyzwania.

vox

NACZĘŚCIEJ PRZEGLĄDANE

INTEGRACJA PRACOWNIKÓW W CZASIE PANDEMII? MOŻLIWA I POTRZEBNA

Z dnia na dzień firmy przeszły na zarządzanie kryzysowe, a wielu pracowników rozpoczęło pracę zdalną – z domu i bez fizycznego kontaktu z innymi. Nowa firmowa codzienność w wielu przypadkach wymaga odbudowy wzajemnych relacji, a także pracy nad poprawieniem komunikacji wewnętrznej oraz efektywniejszą motywacją pracowników.

TIKTOK. NOWE NARZĘDZIE MARKETINGOWE?

WSZYSTKO NA TO WSKAZUJE. TIKTOK SIĘ ZMIENIA I ROZWIJA BARDZO DYNAMICZNIE. W UBIEGŁYM ROKU MIAŁ JUŻ 188 MILIONÓW NOWYCH POBRAŃ I POD TYM WZGLĘDEM BIJE NA GŁOWĘ WSZYSTKICH WIELKICH GRACZY RYNKU SPOŁECZNOŚCIOWEGO. OBECNIE JEST DOSTĘPNY W 155 KRAJACH.

TRENDY W PROJEKTOWANIU NA 2020 ROK

NIEKTÓRE TRENDY W PROJEKTOWANIU GRAFICZNYM SĄ WIDOCZNE JUŻ OD KILKU LAT, INNE ODCHODZĄ W ZAPOMNIENIE, A JESZCZE INNE DOPIERO SIĘ RODZĄ. ZEBRALIŚMY DLA WAS TE NAJBARDZIEJ AKTUALNE. ICH ZNAJOMOŚĆ I OCZYWIŚCIE ZASTOSOWANIE W PRAKTYCE MOŻE POMÓC WAM WYRÓŻNIĆ GRAFICZNIE MARKĘ ORAZ SPRAWIĆ, ŻE BĘDZIE ONA ODBIERANA JAKO MODNA I ATRAKCYJNA WIZUALNIE.

DLACZEGO ZNAKI HANDLOWE (LOGO) STAJĄ SIĘ CORAZ PROSTSZE I BARDZIEJ MINIMALISTYCZNE?

Już wiele światowych marek bardzo redukcjonistycznie podeszło do swoich logo. Jesteśmy świadkami „wielkiego sprzątania”, w wyniku którego fonty stają się prostsze, grafiki mniej ozdobne, a marki tracą swoje znane od dziesięcioleci symbole i sygnety. Czy to jest tylko chwilowa moda czy może zjawisko mające głębsze podstawy? I właściwie dlaczego tak się dzieje? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.

STRETEGIA MARKETINGOWA. PO CO JEST CI POTRZEBNA?

Przeprowadzenie kampanii reklamowej bez jasno określonej strategii marki jest jak podróż samochodem bez wytyczonego celu – owszem, fajnie się jedzie, ale nic konkretnego z tego nie wynika. Twoja marka powinna mieć więc swoją strategiczną mapę drogową, która doprowadzi ją wprost do celu: zwiększenia udziałów w rynku, dotarcia do nowych konsumentów, budowania większej rozpoznawalności etc.

BIG IDEA, CZYLI JAK WPAŚĆ NA WARTOŚCIOWY POMYSŁ?

Czy istnieje sekret, tajemna metoda dochodzenia do najbardziej wartościowych pomysłów, czyli opracowywania nośnych marketingowo Big Idei? Oczywiście nie, ale można wypracować sobie „twórczy” proces, który nam to ułatwi. Jego podstawą jest odkrywanie prawidłowości, szukanie związków, kojarzenie i łączenie.

JAK NIE ZABIĆ SWOJEJ MARKI

Doświadczeni marketingowcy mówią, że najważniejsze w budowaniu solidnej i odnoszącej sukcesy marki jest komunikacja – autentyczna, emocjonalna i przede wszystkim ciągła i spójna narracyjnie. Chodzi więc o konsekwentny storytelling, czyli tak naprawdę opowiadanie do znudzenia tej samej historii. Proste? Nawet bardzo proste. Dlaczego więc marki tak często strzelają sobie w stopę?

KEY VISUAL I SPÓJNOŚĆ KOMUNIKACJI

Od dobrze stworzonego, konsekwentnego brandingu zależy więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlaczego? Natłok informacji online i offline oraz zwykłe ograniczenia ludzkiej percepcji sprawiają, że do świadomości konsumentów mogą przebić się tylko najbardziej wyraziste marki z silnymi, jednoznacznie odczytywalnymi komunikatami.

GRA NA UCZUCIACH, CZYLI SŁÓW KILKA O MARKETINGU EMOCJI

Znasz dobrze użytkowników swojej marki – tych obecnych i tych potencjalnych? Wiesz, co jest dla nich ważne, odgadujesz ich pragnienia i potrafisz powiedzieć, co wpływa na ich zakupowe zachowania? Wykorzystaj tę wiedzę i opowiedz im ciekawą, emocjonalną historię – taką, jakiej będą chcieli wysłuchać i którą będą chcieli podzielić się z innymi.

10 KLUCZOWYCH ELEMENTÓW DOBREGO BRIEFU KREATYWNEGO

Brief to w dużym uproszczeniu dokument zawierający wytyczne dla zespołu kreatywnego. Jego przygotowanie zajmuje oczywiście trochę czasu, ale dzięki niemu agencja reklamowa może precyzyjniej odpowiedzieć na oczekiwania i potrzeby biznesowe swoich klientów. Warto więc dobrze go skonstruować.